منشور اخلاقی

منشور اخلاقی

۱ـ به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
۲ـ نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود .
۳ـ راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
۴ـ فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
۵ـ ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض ( قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و … ) صورت گیرد.
۶ـ به صبحتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
۷ـ اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.
۸ـ انجام وظایف به صورت مؤثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
۹ـ از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه ، سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد خودداری شود.
۱۰ـ در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیرمتعارف یا وجه نقد موضوع به مسئولین ذی ربط اطلاع داده شود.
۱۱ـ فعالیتها زمان گذاری شود و براساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
۱۲ـ فعالیتها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سلیقه کارکنان یا مدیران .
۱۳ـ از شایعه سازی، تهمت ، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند،پرهیز شود.
۱۴ـ رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
۱۵ـ از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
۱۶ـ از استعمال دخانیات بویژه در محیط کار پرهیز شود.
۱۷ـ تجهیزات واشیاءبصورت دقیق و منظم استقراریابند به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی دردسترس باشند.
۱۸ـ حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
۱۹ـ از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
۲۰ـ سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
۲۱ـ از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.
۲۲ـ اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن هم سویی داشته باشد.
۲۳ـ نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد.
۲۴ـ قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعایت شود.
۲۵ـ از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند ، خودداری شود.